Salafi wahabi menyerang syi’ah imamiyah dan Asya’irah sunni karena royalti minyak atau wang ringgit saudi

Thursday, 05 May 2011 03:43 PDF Print E-mail
Surat Marji Syiah Untuk Mufti Arab Saudi

Marji Syiah di Iran, Ayatullah Naser Makarem Shirazi merilis surat terbuka yang ditujukan kepada Syeikh Abdul Aziz Al-Asheikh, mufti Arab Saudi. Dalam suratnya Ayatullah Makarem Shirazi menyebut tudingan palsi dan pengkafiran umat Syiah sangat menguntungkan musuh Islam khususnya Amerika Serikat dan Israel.Menurut laporan Kantor Berita Mehr dari kota suci Qom, dalam suratnya Ayatullah Makarem menulis, dalam pernyataan terbaru anda menggunakan kata-kata yang menghina dan bukan dalam kapasitas sebagai seorang ulama. Anda menyebut umat Syiah dunia sebagai Safawiyah Majusi dan musuh umat Islam. Tak hanya itu, anda juga memperingatkan umat Islam untuk mewaspadai umat Syiah.

Ayatullah Makarem Shirazi menambahkan, tudingan palsu seperti ini bukan pertama kalinya kami dengar dari ulama Wahabi. Pernyataan seperti ini malah menyuburkan bibit perpecahan dan menyenangkan musuh Islam. Aksi penghinaan kalian terhadap Imam Mahdi as dan umat Syiah karena keyakinan mereka tarhadap beliau adalah tindakan keji lain kalian dan bukan hal baru. Hal ini menunjukkan bahwa mufti Wahabi tidak menggunakan rasio dan senantiasa merujuk pada aksi-aksi penghinaan ketimbang bersikap lebih arif.

inilah bukti kitab takfir wahaby syaikh ‘ibnu ‘abdul wahab annajdy dan syaikh abdul aziz bin baz laknatullah…..yang mengkafirkan aqidah sunni (asya’irah)!

Asya’irah dimata Wahabi


Mereka mendakwa Asya’irah dari golongan yang bertentangan dengan Para Sahabat, Tabi’in, Tabi’ Tabi’in dan Imam yang empat Shafe’i , Hambali , Maliki dan Hanafi dalam masaalah aqidah dan tidak berhak untuk digelar sebagai Ahli Sunnah Wa Al-Jama’ah.

Golongan Asya’irah bukan hanya sekadar menyalahi Ibnu Taimiyyah bahkan menyalahi mejoroti Imam-imam dan para ulama’ yang diatas jalan Salaf.

Demikianlah Wahabi memomok-momokkan Golongan Asya’irah dengan dakwaan-dakwaan yang batil dan bohong!!!

Awas Aliran Wahabi bukan hanya bercanggah dalam masaalah cabang bahkan yang sungguh menakutkan percanggahan dalam soal-soal aqidah !!!



Lihat bagaimana golongan Wahabi menkafirkan Ulama’ Asya’irah.Siapakah ahli Takfir?? siapakah yang mula menimbulkan api fitnah takfir?? Kami mempertahankan ASWj dari pengkafiran golongan Khawarij moden ini.

Seorang tokoh ulamak terkenal mazhab al-Hanafi. Iaitu Imam Allamah Ibn Abidin di dalam hasyiahnya menegaskan bahawasanya Muhammad Ben Abdul Wahhab dan para pengikutnya sebagai khawarij pada zaman ini. Buktinya :

كما وقع في زماننا في أتباع عبد الوهاب الذين خرجوا من نجد وتغلبوا على الحرمين, وكانوا ينتحلون مذهب الحنابلة, لكنهم اعتقدوا أنهم المسلمون وأن من خالفهم مشركون, ” واستباحوا بذلك قتل أهل السنة وقتل علمائهم حتى كسر الله شوكتهم وخرب بلادهم وظفر بهم ” عساكر المسلمين ” عام ثلاث وثلاثين ومائتين وألف. إ.هـ.

Maksudnya: Bab: Berkenaan Pengikut-pengikut [Muhammad] Abdul Wahhab, Golongan Khawarij Di Zaman Kita.

“…sepertimana yang berlaku pada masa kita ini pada pengikut Abdul Wahhab yang keluar dari Najd dan menakluki al-Haramayn (Mekah dan Madinah) dan mereka menisbahkan diri mereka kepada mazhab al-Hanbali tetapi mereka ber’iktikad bahawa hanya mereka sahajalah orang Islam dan orang-orang yang bertentangan akidah dengan mereka adalah kaum Musyrik. Dengan ini mereka pun menghalalkan pembunuhan Ahli Sunnah dan pembunuhan ulama’-ulama’ mereka sehingga Allah SWT mematahkan kekuatan mereka dan memusnahkan negeri mereka (Najd) dan askar Muslimin berjaya menawan mereka pada tahun 1233 H…”

Kesimpulan :

1) Fahaman Wahhabiyyah difatwakan sebagai fahaman khawarij oleh al-Imam Ibn ‘Abidin disebabkan mereka khuruj (keluar) dari mentaati pemerintahan Islam (Turki Uthmaniyyah) dan melancarkan peperangan terhadap khilafah.

2) Mereka digelar Khawarij kerana mereka menganggap diri mereka Islam yang sebenar. Manakala umat Islam lain dianggap sebagai ahli dhalal, ahli bid’ah @ musyrik. Na’uzubillah.

3) al-Wahhabiyyah sealiran dengan Khawarij apabila selalu gemar mengkafir @ menyesatkan umat Islam hanya semata-mata khilaf dalam perkara furuk. Nau’zubillah.

4) Golongan al-Wahhabiyyah bertanggungjawab sepenuhnya dalam membunuh ulamak dan umat Islam. Menyokong mereka beerti menyokong pemberontakan terhadap daulah Khilafah Uthmaniyyah, menyokong pembunuhan ulamak dan umat Islam.

5) Kenyataan ini adalah jelas. Ia tidak boleh dibeli, ditukar atau diubah dengan royalti minyak atau wang ringgit saudi.

Semoga kita semua diselamatkan Allah dari fitnah Najd dan kejahatan yang terbit dari tanduk syaitan. Aamiin.

One comment

  1. GERAKAN TAKFIRIYYAH DAN TAB’IDIYYAH SESAMA MUSLIM ADALAH GERAKAN YANG DITUNGGANGI YAHUDI..YANG TERLANJUR TERACUNI MARI KITA SADARKAN DENGAN CARA YANG HIKMAH..YANG LAIN WASPADALAH..TAKFIRIYYAH ADALAH CARA YAHUDI MEMECAH BELAH MUSLIM…RENCANA MENGADU DOMBA MUSLIM DENGAN AGAMA LAIN DI INDONESIA SEDARI DAHULU TIDAK PERNAH BERHASIL..YANG PALING MUNGKIN DAN BIAYA MURAH ADALAH DENGAN CARA MENGADU MUSLIM DENGAN MUSLIM..INTINYA TERCAPAI, PENGURANGAN JUMLAH AGAMA SELAIN YAHUDI…WASPADALAH,WASPADALAH….

Berikan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s